Open Eyes Open Mind

I'll try to post interesting things... jokes, software, deals, photos, articles, etc. check weekdays for updates ;-)

Friday, September 29, 2006

دانشمند بزرگ مسيحي و افشاي اشتباهات فاحش سخنان جنجالي پاپ

دانشمند بزرگ مسيحي و افشاي اشتباهات فاحش سخنان جنجالي پاپ

‌پروفسور هانس كوچلر نوشته‌ است: پاپ در سخنان اخيرش قصد داشت تا مطابقت مسيحيت با منطق را درست مانند فلسفه يونان توضيح دهد. او متأسفانه اين كار را به قيمت تعريض به اسلام و پيامبر اسلام، حضرت محمد(ص)، انجام داد كه موجب زنده شدن عقايد ضداسلامي قرون وسطي شد.


با توجه به افزايش تنش‌هاي بين اسلام و غرب، ارجاع و تفسيرهاي غلط و يك‌جانبه او از اسلام و سخنان خصومت‌آميزش عليه پيامبر (ص)، سخنان او را تنها مي‌توان فسادآميز دانست كه تلاش‌هاي رهبران پيشين را نيز براي گفت‌وگوي بين دو آيين و تمدن بزرگ جهان، زير سؤال برد.

به عنوان يك دانشجوي تئولوژي، معتقدم كه پاپ از چندين مورد درباره اسلام در اشتباه است. براي مثال؛ او به آيه 256 سوره آل‌عمران در قرآن «لا اكراه في الدين» ارجاع داده و از آن به عنوان آيه‌‌اي ارجاع داده كه در اوايل پيامبري ايشان و زماني نازل شده كه ايشان هنوز قدرتي نداشته و تحت تهديد بوده‌اند، اما اين درست نيست. درواقع اين سوره به سال‌هاي حدود 624 يا 625 ميلادي بازمي‌گردد كه پيامبر هم بسيار قدرتمند بوده و شهر مدينه را در اختيار داشته است. همچنين برداشت او از جهاد نيز نادرست است و معناي اصلي آن را كه تلاش براي دستيابي تكامل انساني است و مبارزه يكي از راه‌هاي آن است، ناديده گرفته است.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home