Open Eyes Open Mind

I'll try to post interesting things... jokes, software, deals, photos, articles, etc. check weekdays for updates ;-)

Monday, September 25, 2006

روابط مخفیانه سعودی و اسرائی

BBCPersian.com

گزارش شده است که نخست وزير اسرائيل با يکی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان سعودی ديدار و از جمله در باره بحران هسته ای ايران با وی گفتگو کرده است.

روزنامه اسرائيلی يديوت آهرونوت در شماره روز دوشنبه، 25 سپتامبر، گزارش کرده است که اهود اولمرت، نخست وزير اسرائيل، دوازده روز پيش با يک عضو ارشد خاندان سعودی ديدار کرد و برنامه هسته ای ايران و طرح سعودی برای صلح خاورميانه مورد مذاکره دو طرف قرار گرفت.

طرح عربستان سعودی در سال 2002 ارايه شد و مورد تاييد کشورهای عرب قرار گرفت و هفته گذشته، آقای اولمرت در مصاحبه با همين روزنامه اسرائيلی حمايت خود از اقدامات عربستان را "که به صورت علنی يا غير آن صورت گرفته است" اعلام داشت.

براساس طرح سعودی، کشورهای عرب در برابر توافق اسرائيل برای خروج از تمامی سرزمين های اشغالی در جريان جنگ 1967 اعراب و اسرائيل و حل بحران فلسطين از طريق مذاکره، کشور اسرائيل را به رسميت خواهند شناخت.

آريل شارون، نخست وزير سابق اسرائيل، اين طرح را در زمان ارايه آن رد کرد.

عربستان سعودی و اسرائيل دارای روابط رسمی سياسی نيستند.

از قول راديو ارتش اسرائيل گزارش شده است که اين ملاقات در روز 13 سپتامبر و در کاخ سلطنتی در رياض، پايتخت عربستان، صورت گرفت.

در گذشته، مقامات سعودی شايعات مربوط به ملاقات با اسرائيليان را به سرعت تکذيب می کردند اما در مورد خبر اخير روزنامه اسرائيلی واکنشی نشان نداده اند.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home