Open Eyes Open Mind

I'll try to post interesting things... jokes, software, deals, photos, articles, etc. check weekdays for updates ;-)

Tuesday, August 15, 2006

پيروز جنگ کيست؟

BBCPersian.com

پيروز جنگ کيست؟

بسياری از روزنامه های چاپ تهران هم گزارش های اصلی شماره روز سه شنبه خود را به تحولات لبنان اختصاص داده و مطالبی را پيرامون پيروزی حزب الله در جنگ اخير انتشار داده اند.

رايس، بوش و چنی
بوش: حزب الله بحران را آغاز کرد، حزب الله متحمل شکست شد

برخی از روزنامه ها با اشاره به انتقاداتی که به خصوص از سوی سياستمداران راستگرای اسرائيلی از عملکرد دولت اين کشور در جنگ لبنان به عمل آمده تحولات اخير را نشانه شکست اسرائيل دانسته اند.

در مقابل، نخست وزير اسرائيل گفته است که جنگ اخير باعث تضعيف توان نظامی و عملياتی حزب الله لبنان شده و اجرای قطعنامه شماره 1701 شورای امنيت سازمان ملل را به منزله تحولی مثبت برای اسرائيل دانسته است.

اين قطعنامه ضمن درخواست از دو طرف جنگ برای توقف حملات عليه يکديگر، اعزام نيروی بين المللی پاسدار صلح برای نظارت بر آتش بس و همچنين استقرار واحدهای ارتش لبنان در جنوب اين کشور را پيش بينی کرده است.

استقرار واحدهای ارتش ملی لبنان می تواند به منزله خلع سلاح چريک های حزب الله در مناطق مرزی با اسرائيل باشد هرچند سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب الله، زمان را برای چنين اقدامی مناسب ندانسته است.

وی گفته است که چريک های حزب الله به يک "پيروزی استرتژيک و تاريخی" عليه اسرائيل دست يافته است.

در مورد نتيجه جنگ لبنان، جورج بوش، رييس جمهوری آمريکا گفته است که اين بحران، به گفته وی، با شکست حزب الله خاتمه يافته است.

وی گفت که حزب الله به اسرائيل حمله کرد و آغازگر بحران بود و سرانجام حزب الله متحمل شکست شد.

آقای بوش اظهار داشت اگر ايران به تسليحات هسته ای دست يافته بود نتيجه جنگ متفاوت می بود و با متهم کردن ايران به حمايت از گروه های مسلح در لبنان و عراق، خواستار توقف اين گونه حمايت ها شد.

وی گفت که دولت ايران اميدوار است با حمايت از چنين گروه هايی مانع از پا گرفتن دموکراسی در منطقه شود.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home