Open Eyes Open Mind

I'll try to post interesting things... jokes, software, deals, photos, articles, etc. check weekdays for updates ;-)

Tuesday, August 15, 2006

احمد خاتمی اسرائيل را تهديد به حمله موشکی کرد

BBCPersian.com:

"يک روز پس از پايان درگيری ميان ارتش اسرائيل و گروه شيعی حزب الله لبنان، سيداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان ايران و يکی از امامان جمعه موقت تهران به آمريکا و اسرائيل هشدار دارد که اگر به ايران حمله کنند، موشکهای ميانبرد ايران پايتخت تل اسرائيل را هدف قرار خواهد داد.

آقای خاتمی طی اظهاراتی که از شبکه خبر تلويزيون ايران پخش شد گفت: 'موشکهای حزب الله با برد هفتاد کيلومتر اسرائيل را به سرزمين اشباح تبديل کرد ... اميدوارم بوش [رئيس جمهور آمريکا] و اولمرت نخست وزير اسرائيل درس لازم را گرفته و فهميده باشند که بازی با اسلام همچون بازی با دم شير است و سياست تجاوز و توسعه طلبی را کنار بگذارند'."
سيد احمد خاتمی

جنگی با دو پيروز

رئيس جمهور آمريکا برقراری آتش بس ميان حزب الله لبنان و ارتش اسرائيل را شکستی برای حزب الله و دولتهای ايران و سوريه به عنوان حاميان اين گروه شيعی خوانده است.

اين در حالی است که مقامات ايرانی صدور قطعنامه 1701 در شورای امنيت سازمان ملل متحد را که به آتش بس در لبنان انجاميد، پيروزی حزب الله می دانند.

بنابر قطعنامه شورای امنيت، نيروی سی هزار نفره ای مرکب از ارتش لبنان و نيروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد بايد در جنوب لبنان مستقر شوند و اين در حالی است که اين منطقه تا چند هفته پيش که ارتش اسرائيل به لبنان حمله کرد تحت تسلط نظامی حزب الله بود.

با توجه به آسيبی که ارتش اسرائيل ظرف چند هفته به حزب الله وارد کرده و از دست رفتن قلمرو تحت تسلط اين گروه در جنوب لبنان، آمريکا اسرائيل را در جنگ با حزب الله پيروز می داند.

اين در حالی است که منتقدان دولت اسرائيل می گويند ارتش اسرائيل با عزم نابودی کامل حزب الله و آزادی دو سربازی که در گروگان اين گروهند حمله به لبنان را آغاز کرد اما پس از چند هفته حمله شديد هيچيک از اين دو هدف به دست نيامده است.

مقامات ايران نيز با استناد به اينکه ميزان پايداری حزب الله در برابر ارتش اسرائيل بيش از پايداری ارتشهای عربی در مقابل اسرائيل بوده و همچنين اينکه در قطعنامه شورای امنيت خواست حزب الله و دولت لبنان مبنی بر حل اختلاف لبنان و اسرائيل بر سر کشتزارهای شبعا گنجانده شده، حزب الله را پيروز واقعی می دانند.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home