Open Eyes Open Mind

I'll try to post interesting things... jokes, software, deals, photos, articles, etc. check weekdays for updates ;-)

Wednesday, August 30, 2006

زيان دهندگان اصلی ممنوعيت همکاری با تلويزيونهای ماهواره ای

BBCPersian.com

مسئولان شبکه های تلويزيونی فارسی زبان خارج از ايران می گويند بخشنامه وزارت ارشاد ايران مبنی بر ممنوعيت هرگونه همکاری با اين شبکه های ماهواره ای، ادامه فعاليت آنها را با مشکل مواجه کرده است.

وزارت ارشاد ايران طی اطلاعيه ای که يکشنبه گذشته (27 اوت) انتشار يافت، هرگونه همکاری با شبکه های تلويزيونی ماهواره ای فارسی زبان خارج از ايران، شامل حضور در برنامه‌ ها، سفارش آگهی، مصاحبه و مشارکت در توليد برنامه‌ برای اين شبکه ها را غيرمجازخوانده و هشدار داده که دست زدن به چنين اقداماتی، تبعات قانونی دارد.

آنتن های ماهواره

اين وزارتخانه دليل اين ممنوعيت را "فعاليت غيرقانونی و محتوای مغاير با شئونات شرعی و اخلاقی" اين شبکه ها دانسته است.

شبکه تلويزيونی فارسی زبان هما تاکنون بيش از هر شبکه تلويزيون ديگری تحت تأثير تصميم وزارت ارشاد ايران قرار گرفته، تا آنجا که گردانندگان شبکه تصميم گرفته اند فعاليت آن را تا زمانی که در اين ممنوعيت تجديدنظر نشود متوقف کنند.

گردانندگان اين شبکه خواهان آنند که دست کم شبکه هايی که خود را به قوانين ايران مقيد بدانند، امکان فعاليت در داخل کشور بيابند.

اين عبارت بيشتر تداعی کننده نامهای تلويزيونهای هما و مهاجر است که معمولاً برنامه های خود را با معيارهای داخلی ايران هماهنگ می کرده و همزمان، از همکاريهايی تجاری و حرفه ای از داخل ايران برخوردار بوده اند.

مهرداد کيا، گرداننده تلويزيون پی ام سی هرچند بخشنامه وزارت ارشاد را بر فعاليت اين شبکه مؤثر می داند اما خاطرنشان می سازد که آگهی دهندگان عمده اين شبکه شرکتهای بين المللی اند که در دوبی نيز دفتر دارند و آگيهای آنها اگرچه برای ايران پخش می گردد، اما قرارداد پخش آنها در دوبی و در خارج از ايران بسته می شود.







0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home